Kluson by Gotoh M6VLC Magnum Lock

50

Machine Head Set

  • For electric guitar
  • Model: Magnum Lock
  • 6x Left
  • Colour: nickel
Available since December 2003
Item number 166547
Sales Unit 1 piece(s)
Colour Nickel
$59
The shipping costs are calculated on the checkout page.
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

50 Customer ratings

4.5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

quality

34 Reviews

G
amazing locks
GiuseppeC. 26.06.2019
i bought these locks for my fender strato due to tuning problems. once they arrived i realized that they were too little for my particular guitar, but thanks to my luthier i managed to put them on! now my strats keeps in tune perfectly and i love the way they work, they are not so tight not so loose! i strongly suggest to buy them, even though better checking properly the measurement!! cheers
quality
0
0
Report

Report

T
Kluson Tuners
TheCorfiot 23.08.2022
Fantastic quality and performers.
Still looks like vintage tuners fitted.
Perfect straight fit for Harley Benton CC Tele guitars
quality
1
0
Report

Report

P
Fast Secure tuning.
Padirisst 13.05.2018
The best tuners for Fender Strat. Fast and secure tuning.
quality
0
0
Report

Report

google translate it
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Ottimo replacement
Anonymous 31.01.2017
Ho acquistato queste meccaniche per sostituire quelle di serie di un Harley Benton TE-52 (che già non sono malaccio) sostanzialmente perché preferisco meccaniche autobloccanti.
La costruzione è ottima, non hanno alcun gioco e lo stile vintage si sposa perfettamente con lo stile della chitarra in questione.
L'ulteriore lato positivo è che, rispetto alle meccaniche stock, hanno un rapporto di demoltiplicazione maggiore (purtroppo non dichiarato ma è intorno al 1:16), anche se non di molto, per cui la fase di accordatura risulta lievemente più precisa.
L'unico lato negativo, se così si può dire, è che non è intuitivo il sistema di bloccaggio ed è consigliabile leggere BENE le istruzioni accluse.
Se non avete mai usato meccaniche autobloccanti ricordatevi che la corda non va girate più volte intorno all'alberino, altrimenti si va a vanificare l'effetto dell'autobloccaggio. La corda va inserita nel foro, tenuta ben tesa e bloccata con una certa forza, quindi si può procedere all'accordatura facendo in modo che la corda stessa non arrivi a fare un giro completo dell'alberino.
stessa .
Consiglio: la prima volta che le usate prendete una corda vecchia e fate pratica con quella, altrimenti rischiate di sacrificare corde nuove inutilmente. Quando avrete capito il metodo giusto per fissarle, usate la muta nuova. ;-)
quality
6
0
Report

Report